Вдосконалення графічної підготовки студентів-першокурсників дизайнерськиих спеціальностей

Автор(и)

  • Svitlana Botvinovska Київський національний університет будівництва і архітеткури, Україна
  • Tatyana Nikolayenko Київський національний університет будівництва і архітеткури, Україна
  • Valery Grigorchuk Київський національний університет будівництва і архітеткури, Україна
  • Rоdion Bondarenko Київський національний університет будівництва і архітеткури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32347/0131-579x.2020.97.3-15

Ключові слова:

графічна культура, професійна компетентність, циркульні та лекальні криві, пласкі обриси, геометризація, проектна графіка, дизайнерські спеціальності.

Анотація

У роботі розглядаються питання вдосконалення геометричної та графічної підготовки студентів першого курсу архітектурних спеціальностей. Низька графічна культура вступників на дизайнерські спеціальності, пов’язана з багатьма факторами, серед яких відсутність творчого іспиту з графіки-креслення при вступі на ці спеціальності до закладів вищої освіти. У роботі показано, що для вдосконалення професіональної компетенції майбутніх митців вже з першого курсу необхідно підвищувати їх графічну культуру, створюючи у курсі дисципліни «Проектна графіка» професійно орієнтовані графічні завдання. Це, насамперед, стосується вивчення теми «Криві лінії». Показано і обґрунтовано використання завдань з побудови і конструювання циркульних і лекальних кривих, які можуть бути використані у професійній діяльності майбутніх дизайнерів, і лежать в основі геометризації й створення геометричних моделей криволінійних пласких обрисів.

Біографії авторів

Svitlana Botvinovska, Київський національний університет будівництва і архітеткури

Доктор технічних наук, доцент

Tatyana Nikolayenko, Київський національний університет будівництва і архітеткури

Кандидат технічних наук, доцент кафедри нарисної геометрії та інженерної графіки КНУБА

Посилання

Новоселов С.А, Туркина Л.В. Творческие задачи по начертательной геометрии как средство формирования обобщенной ориентировочной основы обучения инженерно-графической деятельности / Образование и наука. 2011. № 2(81). С. 31 – 41.

Ботвіновська С.І., Ніколаєнко Т.П. Креативність у педагогічній діяльності викладачів вишів / Філософія науки, техніки і архітектури у гуманістичному вимірі : матеріали 2-ої всеукраїнської наукової конференції (м. Київ, 29 – 30 листопада 2019 року) / відп. за вип. І.В. Чорноморденко. Київ, КНУБА, 2019. 200 с. С. 184-186.

Ботвіновська С.І., Ніколаєнко Т.П., Золотова А.В., Лось С.О. Формування графічної культури у студентів молодших курсів технічних вузів / ІІ Міжнародна конференція «Інноваційні технології в науці та освіті Європейський досвід»: Матеріали. – Дніпро-Гельсінки, 2018. – 484 с. С. 40-44.

Анпілогова В.О., Ковальов С.М., Левіна Ж.Г. та ін. Формування лекційного курсу дисципліни «Інженерна графіка» на основі парадигми геометричного моделювання / ІІ Міжнародна конференція «Інноваційні технології в науці та освіті Європейський досвід»: Матеріали. – Дніпро-Гельсінки, 2018. – 484 с. С. 13-21.

Креслення. Основи графічних дисциплін: підручник / В.О. Анпілогова ін. Київ, КНУБА, 2019. 154 с. с іл.

Криві лінії: методичні вказівки / уклад.: С. І. Ботвіновська, Т.П. Ніколаєнко, А.В. Золотова. Київ: КНУБА, 2019. – 20 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті