Застосування теорії графів для удосконалення та візуалізації алгоритму пошуку найкоротшого шляху в математичній моделі відео ігри

Автор(и)

  • Vladimer Vanin Національний технічний університет України “КПІ ім. Ігоря Сікорського”, Україна
  • Olha Zalevska Національний технічний університет України “КПІ ім. Ігоря Сікорського”, Україна
  • Petro Jablonskiy Національний технічний університет України “КПІ ім. Ігоря Сікорського”, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32347/0131-579x.2020.97.23-28

Ключові слова:

теорія графів, зважений граф, неорієнтований граф, візуалізація роботи алгоритму, комп’ютерне моделювання.

Анотація

Проектування складних систем, вивчення їх властивостей і управління ними потребують розробки математичної моделі. Дослідження характеристик системи за допомогою математичних моделей часто є єдиним способом вивчення складних систем і вирішення найважливіших практичних завдань.

Застосування теорії графів для побудови математичної моделі обумовлено можливістю опису ними  широкого класу об’єктів та процесів. Це дає можливість автоматизації  пошуку оптимального маршруту, досяжності цілі, мережевого планування. Однією з сфер такого застосування є відеоігри, які потребують розробки інтерфейсу, візуалізації дій користувачів та персонажів, розробки алгоритму та прорахунок дій рухомих персонажів в процесі гри. Широко застосовуються  ігри у жанрі Roguelike, особливостями яких є випадкове, створення рівнів, покроковий ігровий процес, плиткова (тайлова) або ASCII-графіка.

         В роботі запропоновано узагальнення алгоритму пошуку найкоротшого шляху А* при динамічній кінцевій цілі за допомогою методу проходу всіх вершин зваженого неорієнтованого графу, а також реалізація цього алгоритму для візуалізації.

Біографії авторів

Vladimer Vanin, Національний технічний університет України “КПІ ім. Ігоря Сікорського”

Доктор технічних наук, професор

Olha Zalevska, Національний технічний університет України “КПІ ім. Ігоря Сікорського”

Кандидат технічних наук

Petro Jablonskiy, Національний технічний університет України “КПІ ім. Ігоря Сікорського”

Кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Stuart Russell, Peter Norvig Artificial Intelligence: A Modern Approach, 2004, Prentice Hall, ISBN 3-8273-7089-2

P. E. Hart, N. J. Nilsson, B. Raphael A Formal Basis for the Heuristic Determination of Minimum Cost Paths, IEEE Transactions on Systems Science and Cybernetics SSC4 (2), pp. 100—107, 1968.

P. E. Hart, N. J. Nilsson, B. Raphael Correction to «A Formal Basis for the Heuristic Determination of Minimum Cost Paths», SIGART Newsletter, 37, pp. 28-29, 1972.

Anthony Stentz Optimal and Efficient Path Planning for Partially-Known Environments, Original D* paper, ICRA International Conference on Robotics and Automation, 1994.

Amid P. Red Blob Games. Introduction to the A* Algorithm [Електронний ресурс] / Petel Amid – Режим доступу до ресурсу: https://www.redblobgames.com/pathfinding/a-star/introduction.html.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті