ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ПРИ ДИСТАНЦІЙНІЙ ФОРМІ НАВЧАННЯ НА ПРИКЛАДІ КУРСУ-РЕСУРСУ «КОМП’ЮТЕРНА ГРАФІКА»
DOI:
https://doi.org/10.32347/0131-579X.2023.104.127-137Ключові слова:
комп'ютерне моделювання; дистанційна освіта; освітній процес; воєнна агресія; інженерно-технічні спеціальності; програмний продуктАнотація
В даній роботі розглянуто особливості організації освітнього процесу для здобувачів інженерно-технічних спеціальностей при дистанційній формі навчання. Висвітлено основні проблеми, що виникають в системі викладач-здобувач освіти під час навчання. Розглянуто та проаналізовано найпоширеніші ситуації, які викликають у студентів найбільше занепокоєння та призводять до зниження ефективності засвоєння навчального матеріалу під час освітнього процесу в дистанційному форматі, обумовленого режимом військового стану в нашій країні. Дана ситуація, в якій опинилися всі учасники освітнього процесу, безумовно, має вплив на психічно-емоційний стан та якість і готовність засвоєння відповідних компетентностей за напрямом відповідної до спеціальності здобувача освітньої програми.
В свою чергу, науково-педагогічні працівники, які опинилися в таких же складних життєвих та професійних умовах через військову агресію російської федерації, змогли виявити і успішно застосувати свої найліпші організаційні, людські і педагогічні здібності заради підтримки якості та подальшого розвитку освітнього процесу в Україні.
Так, на базі платформи для дистанційного навчання MOODLE у Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті розроблений та впроваджений дистанційний курс з дисципліни «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка» для студентів спеціальностей: 121 «Інженерія програмного забезпечення», 122 «Комп'ютерні науки», 131 «Прикладна механіка», 132 «Матеріалознавство», 133 «Галузеве машинобудування», 151 «Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології», 152 «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка», 274 «Автомобільний транспорт». При розробці дистанційних курсів-ресурсів викладачі спрямували свої зусилля на адаптацію та модернізацію колективної, індивідуальної та самостійної роботи здобувачів з метою забезпечення найбільшої ефективності засвоєння відповідних програмних результатів навчання.
Посилання
Список літератури
Баклицький І.О. Психологія праці : підручник. 2-е вид., перероб. і доп. К.: Знання, 2008. 655 с.
Рагулін В.М., Ярижко О.В., Назарько О.О. Комп'ютерне моделювання як метод та засіб удосконалення будівельних машин // Міжвідомчий науково-технічний збірник “Прикладна геометрія та інженерна графіка”. Випуск 102. Київ, 2022. С. 181–187. DOI: 10.32347/0131-579x.2022.102.181–187
Ярижко О.В., Рагулін В.М., Єфремов О.В., Зятюк А.І. Комп’ютерне моделювання силової взаємодії елементів робочого устаткування навантажувача // Proceedings of the XIII International Scientific and Practical Conference «A substantive representation of the system of scientific knowledge», March 27 – 28, 2023 Riga, Latvia by the «InterSci», 2023. Р. 88–90.
Єфименко О. В., Плугіна Т. В., Мусаєв З. Р. Моделювання робочого обладнання малогабаритного навантажувача за допомогою сучасних програмних засобів // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. Володимира Даля: науковий журнал / Сєверодонецьк: СНУ, 2017. №4. С. 98 – 102.
Shcherbak О., Ragulin V., Suminov А. (2022) Analysis of the load-bearing system of the load-er according to the results of dynamic tests in the environment of Ansys motion. Automobile Transport, Vol. 51, 58-65.
Єфименко О. В., Плугіна Т. В., Мусаєв З. Р. Моделювання робочих процесів одноківшових навантажувачів за допомогою «AutoDesk Inventor» // Будівництво Матеріалознавство Машиностворення: зб. наук. тр. / Дніпро: ДВНЗ ПДБА 2017. №88. С. 179 – 184.
Шевченко В. О., Рагулін В. М., Ходирєв С.Я. Дослідження навантаження модернізованого механізму підвіски тягової рами автогрейдера сімейства ДЗк-250 // Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. 2019. Вип. 87. С. 18–23.
Назарько О.О., Рагулін В.М., Ярижко О.В., Зайцев І.С. Дослідження аеродинаміки спорткару при використанні методу комп’ютерного моделювання // Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. 2022. Вип. 99. С. 146–150.
Назарько О.О., Рагулін В.М., Зайцев І.С. Використання методу комп’ютерного моделювання при дослідженні обтічності легкового автомобіля обладнаного аеродинамічними елементами // Сучасні проблеми моделювання: Збірник наукових праць. Випуск 22. Мелітополь : МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2021. С. 104-110.
Грицина Н.І, Рагулін В.М. Моделювання прольотної будови моста в системі Autodesk Revit // Сучасні проблеми моделювання: Збірник наукових праць. Випуск 19. Мелітополь : МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2020. С. 50-56.
Гнітецька Т. КУРС «Інженерна та комп’ютерна графіка» для студентів технічних університетів. Information Technologies and Learning Tools. 2022, 90. 89-101. 10.33407/itlt.v90i4.4738.
Биков В.Ю., Гриценчук О.О., Жук Ю.О. Дистанційне навчання в Європі та США та перспективи для України» в Інформаційне забезпечення навчального процесу: інноваційні засоби та технології: колмонографія В.Ю. Биков, ред. Київ, Україна: Аттика, 2015. С. 77–140.
Ron Owston, Dennis N.York (2018) ”The nagging question when designing blended courses: Does the proportion of time devoted to online activities matter?”, The Internet and Higher Education. Volume 36. pp.22-32, January doi: https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2017.09.001
Райковська Г. О. Теоретико-методичні основи графічної підготовки майбутніх спеціалістів технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій». автореф. дис. док. пед. наук, Нац. Університет біоресурсів і природокористування України, Україна, 2011.
Нищак І.Д. Використання електронного навчально-методичного комплексу з креслення в процесі графічної підготовки майбутніх учителів трудового навчання // Інформаційні технології і засоби навчання, 2020, Том 78, №4 С. 75–89.
Рижов О.А., Іванькова Н.А., Райкова Т.С. Збірник законодавчих актів з організації дистанційного навчання при використанні дистанційної форми навчання або її технологій в освітньому процесі. Запоріжжя: ЗДМУ, 2017. 125с.
Ягупов В. В. , Л. М. Петренко, С. Г. Кравець та ін. Дистанційне навчання в системі професійно-технічної освіти : монографія / авт. кол. / За наук. ред. В. В. Ягупова. Житомир: «Полісся», 2019. 234с.
Шкарлет С.М., Вітренко А., Рогова В. та інші. Інформаційно-аналітичний збірник “Освіта України в умовах воєнного стану”. Київ, 2022. 358 с.
Мельник О.П., Слободянюк О.В., Собчук Н.В. Методологічні аспекти дистанційного викладання інженерної та комп`ютерної графіки URL: http://conf.vntu.edu.ua/humed/2008/txt/Melnik.php (дата звернення 20.04.2023).
Екстрене дистанційне навчання в Україні: Монографія / За ред. Кухаренка В.М., Бондаренка В.В. Харків:. Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. 409 с.
Формування ключових компетентностей здобувачів освіти на основі впровадження педагогіки партнерства (методичні рекомендації) / укл. Пригодій Т. М. ЧОІППО імені К. Д. Ушинського, 2023. 47 с.
Навчально-методичний посібник для викладачів щодо організації дистанційної форми навчання з перепідготовки та підвищення кваліфікації /За ред. Ісаєнка В.М., Кашина Г.С., Ніколаєв К.Д., Павлюченко Л.С. К : Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2014. 100 с
Дубасенюк О. А. Актуальні проблеми професійної освіти: навчально-методичний посібник. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2018. 352 с.
References
Baklytskyi I.O. Psykholohiia pratsi : pidruchnyk. 2-e vyd., pererob. i dop. K.: Znannia, 2008. 655 p {in Ukranian}.
Ragulin V.M., Yaryzhko O.V., Nazarko O.O. Kompiuterne modeliuvannia yak metod ta zasib udoskonalennia budivelnykh mashyn // Mizhvidomchyi naukovo-tekhnichnyi zbirnyk “Prykladna heometriia ta inzhenerna hrafika”. Vypusk 102. Kyiv, 2022. p. 181–187 DOI: 10.32347/0131-579x.2022.102.181–187 {in Ukranian}.
Yaryzhko O.V., Ragulin V.M., Yefremov O.V., Ziatiuk A.I. Kompiuterne modeliuvannia sylovoi vzaiemodii elementiv robochoho ustatkuvannia navantazhuvacha // Proceedings of the XIII International Scientific and Practical Conference «A substantive representation of the system of scientific knowledge», March 27 – 28, 2023 Riga, Latvia by the «InterSci», 2023. P. 88–90 {in Ukranian}.
Efymenko O. V., Pluhina T. V., Musaiev Z. R. Modeliuvannia robochoho obladnannia malohabarytnoho navantazhuvacha za dopomohoiu suchasnykh prohramnykh zasobiv // Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. Volodymyra Dalia: naukovyi zhurnal / Sieverodonetsk: SNU, 2017. №4. P. 98 – 102 {in Ukranian}.
Shcherbak О., Ragulin V., Suminov А. Analysis of the load-bearing system of the load-er according to the results of dynamic tests in the environment of Ansys motion Automobile Transport, Vol. 51, 2022. P. 58-65.
Efymenko O. V., Pluhina T. V., Musaiev Z. R. Modeliuvannia robochykh protsesiv odnokivshovykh navantazhuvachiv za dopomohoiu «AutoDesk Inventor» // Budivnytstvo Materialoznavstvo Mashynostvorennia: zb. nauk. tr. / Dnipro: DVNZ PDBA 2017. №88. P. 179 – 184 {in Ukranian}.
Shevchenko V. O., Ragulin V. M., Khodyriev S.Ia. Doslidzhennia navantazhennia modernizovanoho mekhanizmu pidvisky tiahovoi ramy avtohreidera simeistva DZk-250 // Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho avtomobilno-dorozhnoho universytetu. 2019. Vyp. 87. Р. 18–23 {in Ukranian}.
Nazarko O.O., Ragulin V.M., Yaryzhko O.V., Zaitsev I.S. Doslidzhennia aerodynamiky sportkaru pry vykorystanni metodu kompiuternoho modeliuvannia // Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho avtomobilno-dorozhnoho universytetu. 2022. Vyp. 99. Р. 146–150 {in Ukranian}.
Nazarko O.O., Ragulin V.M., Zaitsev I.S. Vykorystannia metodu kompiuternoho modeliuvannia pry doslidzhenni obtichnosti lehkovoho avtomobilia obladnanoho aerodynamichnymy elementamy // Suchasni problemy modeliuvannia: Zbirnyk naukovykh prats. Vypusk 22. Melitopol : MDPU im. B. Khmelnytskoho, 2021. Р. 104-110 {in Ukranian}.
Hrytsyna N.I, Ragulin V.M. Modeliuvannia prolotnoi budovy mosta v systemi Autodesk Revit // Suchasni problemy modeliuvannia: Zbirnyk naukovykh prats. Vypusk 19. Melitopol : MDPU im. B. Khmelnytskoho, 2020. Р. 50-56 {in Ukranian}.
Hnitetska T. KURS «Inzhenerna ta kompiuterna hrafika» dlia studentiv tekhnichnykh universytetiv. Information Technologies and Learning Tools. 2022, 90. 89-101. 10.33407/itlt.v90i4.4738 {in Ukranian}.
Bykov V.Iu., Hrytsenchuk O.O., Zhuk Yu.O. Dystantsiine navchannia v Yevropi ta SShA ta perspektyvy dlia Ukrainy» v Informatsiine zabezpechennia navchalnoho protsesu: innovatsiini zasoby ta tekhnolohii: kolmonohrafiia V.Iu. Bykov, red. Kyiv, Ukraina: Attyka, 2015. Р. 77–140 {in Ukranian}.
Ron Owston, Dennis N.York (2018) ”The nagging question when designing blended courses: Does the proportion of time devoted to online activities matter?”, The Internet and Higher Education. Volume 36. p. 22-32, January doi:https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2017.09.001
Raikovska H. O. Teoretyko-metodychni osnovy hrafichnoi pidhotovky maibutnikh spetsialistiv tekhnichnykh spetsialnostei zasobamy informatsiinykh tekhnolohii». avtoref. dys. dok. ped. nauk, Nats. Universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, Ukraina, 2011 {in Ukranian}.
Nyshchak I.D. Vykorystannia elektronnoho navchalno-metodychnoho kompleksu z kreslennia v protsesi hrafichnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia // Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 2020, Tom 78, №4 Р. 75–89 {in Ukranian}.
Ryzhov O.A., Ivankova N.A., Raikova T.S. Zbirnyk zakonodavchykh aktiv z orhanizatsii dystantsiinoho navchannia pry vykorystanni dystantsiinoi formy navchannia abo yii tekhnolohii v osvitnomu protsesi. Zaporizhzhia: ZDMU, 2017. 125р {in Ukranian}.
Iahupov V. V., L. M. Petrenko, S. H. Kravets ta in. Dystantsiine navchannia v systemi profesiino-tekhnichnoi osvity : monohrafiia / avt. kol. / Za nauk. red. V. V. Yahupova. Zhytomyr: «Polissia», 2019. 234р {in Ukranian}.
Shkarlet Serhii, Vitrenko Andrii, Rohova Vira ta inshi. Informatsiino-analitychnyi zbirnyk “Osvita Ukrainy v umovakh voiennoho stanu”. Kyiv, 2022. 358р {in Ukranian}.
Melnyk O.P., Slobodianiuk O.V., Sobchuk N.V. Metodolohichni aspekty dystantsiinoho vykladannia inzhenernoi ta komp`iuternoi hrafiky URL: http://conf.vntu.edu.ua/humed/2008/txt/Melnik.php (data zvernennia 20.04.2023).
Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini: Monohrafiia / Za red. Kukharenka V.M., Bondarenka V.V. Kharkiv:. Vyd-vo KP «Miska drukarnia», 2020. 409 р {in Ukranian}.
Formuvannia kliuchovykh kompetentnostei zdobuvachiv osvity na osnovi vprovadzhennia pedahohiky partnerstva (metodychni rekomendatsii) / ukl. Pryhodii T. M. ChOIPPO imeni K. D. Ushynskoho, 2023. 47 р {in Ukranian}.
Navchalno-metodychnyi posibnyk dlia vykladachiv shchodo orhanizatsii dystantsiinoi formy navchannia z perepidhotovky ta pidvyshchennia kvalifikatsii / Za red. Isaienka V.M., Kashyna H.S., Nikolaiev K.D., Pavliuchenko L.S. K : Vydavnytstvo NPU im. M.P. Drahomanova, 2014. 100р {in Ukranian}.
Dubaseniuk O. A. Aktualni problemy profesiinoi osvity: navchalno-metodychnyi posibnyk. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I.Franka, 2018. 352 р {in Ukranian}.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).