ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРИ ПРОЕКТУВАННІ АКУСТИЧНОГО СЕРЕДОВИЩА БУДІВЕЛЬ ХРАМОВОГО КОМПЛЕКСУ
DOI:
https://doi.org/10.32347/0131-579X.2025.108.97-107Ключові слова:
акустика храму, STI, реверберація, C80, звукоізоляціяАнотація
У статті розглядається формування акустичного середовища в храмових спорудах. Описано використання цифрових методів моделювання – STI, C80, які дозволяють оцінити параметри розбірливості мовлення, реверберації, звукоізоляції. Показано важливість моделювання при проєктуванні нових і реконструкції існуючих об’єктів сакральної архітектури. У дослідженні використовується метод ауралізації – цифрове моделювання акустичних характеристик простору. Застосування цього методу дозволило реконструювати звукове середовище собору в контексті його первісного використання. Слід зазначити, що Вибір матеріалів оздоблення храму для поліпшення акустичних якостей приміщень ускладняються неможливістю використання багатьох видів спеціальних акустичних матеріалів, що можуть порушити канони оздоблення залу храму. Мозаїки або фрески масляними фарбами дають майже на всіх частотах мінімальні значення звукопоглинання, відповідно, підвищують значення часу реверберації. Для зменшення часу реверберації в храмі існує не так багато засобів.
Це дослідження показує, наскільки критичним є врахування архітектурних особливостей, таких як форма конхи, для створення відповідного акустичного середовища. Воно також підкреслює, що акустика є невід’ємною частиною культурної та духовної спадщини.
Проведене дослідження показало ефективність цифрового акустичного аналізу при проектуванні храмових просторів. Застосування STI, C80 дозволяє отримати об'єктивні параметри звучання. Результати можуть слугувати основою для практичних рекомендацій при проектуванні і реконструкції сакральних об'єктів.
Посилання
Література
Abel, J. S., & Huang, P. (2020). Auralization | Icons of Sound. Stanford University. Retrieved from
Mackie, G. D. (2019). The Apse Mosaic in Early Medieval Rome. Cambridge University Press. Retrieved from
Культові будинки та споруди різних конфесій: Посібник з проектування / Під. ред. В.В. Куцевича. Київ: КиївЗДНІЕП, 2002. 117 с.
Enedina Alberdi, Miguel Galindo, Angel L. León-Rodríguez and Jesús León Acoustics in Baroque Catholic Church Spaces. Acoustics 2024, 6, 911–932.
Sygulska A. Acoustic Study of a Baroque Church. Vibrations in Physical Systems 2020, 31, 2020228 chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://vibsys.put.poznan.pl/_journal/2020-31-2/articles/vibsys_2020228.pdf
Козак Ю.В. Акустический расчет Церкви Казанской Иконы Божьей Матери в городе Киеве / Прикладна геометрія та інженерна графіка. Київ: КНУБА, 1997. Вип. 62. С. 204–206.
References
Abel, J.S. & Huang, P. (2020). Auralization | Icons of Sound. Stanford University. Available at: https://ccrma.stanford.edu/groups/iconsofsound/auralizations/ [Accessed 20 Apr. 2025]. {in English}.
Mackie, G.D. (2019). The Apse Mosaic in Early Medieval Rome. Cambridge University Press. Available at: https://www.cambridge.org/core/books/apse-mosaic-in-early-medieval-rome/bibliography/3C21BC5AD6FD721C39F6E71B081F7592 [Accessed 20 Apr. 2025]. {in English}.
Kutsevych, V.V. (ed.) (2002). Religious Buildings and Structures of Various Denominations: Design Manual. Kyiv: KyivZDNIEP. {in Ukrainian}
Alberdi, E., Galindo, M., León-Rodríguez, A.L. & León, J. (2024). Acoustics in Baroque Catholic Church Spaces. Acoustics, 6(4), pp.911–932. https://doi.org/10.3390/acoustics6040051 {in English}.
Sygulska, A. (2020). Acoustic Study of a Baroque Church. Vibrations in Physical Systems, 31, 2020228. Available at: https://vibsys.put.poznan.pl/_journal/2020-31-2/articles/vibsys_2020228.pdf [Accessed 20 Apr. 2025]. {in English}.
Kozak Yu.V. Akusticheskiy raschet Tserkvi Kazanskoy Ikonyi Bozhey Materi v gorode Kieve / Prykladna heometriia ta inzhenerna hrafika. 1997, Vyp. 62, stor. 204-206. {in Ukrainian}.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).